Hi North, tidligere kjent som Naturlige Helgeland, er turoperatøren som lar deg oppleve det beste Helgeland har å by på – enten det er å klatre via ferrata, suse ned zipline i Mosjøen, gå på bre eller kjøre hundeslede. Lidenskapen deres for natur og eventyr er smittende, og det var nettopp denne energien vi skulle fange da vi fikk oppdraget med å gi dem en ny identitet.
I forbindelse med rebranding av merkevaren, fikk vi i oppgave å utvikle et nytt navn, ny visuell identitet og nytt kommunikasjonskonsept. Dette skulle så implementeres på flere ulike flater, inklusive web.
Navnet sier alt
Hi North er både et hei og et høydepunkt! Med et navn som spiller på både hi (hei) og high (høyt), kan de leke seg videre i all kommunikasjon. Det handler om alt det vi har høyt oppe i nord – storslåtte naturopplevelser, minner og magi.
Hi Now!
Her og nå. I naturen. I øyeblikket. Hi North handler om å leve i nuet og nyte det som er rett foran deg – og det gjør de med aktiviteter og opplevelser som gir gåsehud.
Hi Future!
Gode opplevelser skal ikke koste framtida. Hi North har bærekraft som en grunnstein og sørger for at veksten skjer på naturens premisser.
Hi Respect!
Dette er Hi Norths egen bærekraftsgaranti. Opplevelser som er merket med Hi Respect tar ekstra hensyn til miljøet – fra å redusere utslipp til å minimere påvirkningen på naturen. Det er eventyr med omtanke.
Med et friskt navn, en ny visuell identitet og et konsept som lever på alle flater – fra web til turstien – har vi løftet Hi North til å bli et merke som er like leken som den er respektfull. Kort sagt: Hi North er Helgeland, akkurat slik det bør oppleves.
Dette prosjektet ble levert da vi fortsatt var Riktig Spor Mo i Rana, men det er fortsatt en jobb vi er skikkelig stolte av å ha gjort.
I profilutviklingen har vi latt oss inspirere av friske og naturlige blå- og grønntoner, og sammen med en sprek og energifylt oransje, kommer Hi Norths identitet til syne. Hi North er leken og energisk, noe som har hatt alt å si for valg av farger, fonter og ikke minst logo. Hovedfonten er en solid og spenstig font som er lett å kjenne igjen, og gir et hint om Hi Norths energinivå. Snakkeboblene er en måte å implementere kommunikasjonskonseptet visuelt, og understreker den uformelle vennligheten og engasjement.
Den visuelle identiteten har naturligvis blitt implementert på den nye nettsiden – og universell utforming og responsivt design som tilpasser seg både mobil og desktop er en selvfølge. Dette er et oppdrag som ble levert før vi byttet navn fra Riktig Spor Mo i Rana til Ikke A4 – men like stolt over å ha levert på selv om 🙌🏻