Heile Helgeland er en heilhjerta plattform for rekruttering og regional stolthet. Her finner du mulighetene for både deg som lengter hjem til Helgeland og deg som lengter etter noe nytt. De løfter fram engasjementet, fellesskapet og mulighetene – og ønsker flere velkommen inn!
Oppdrag:
Utvikle en tydelig merkevareplattform og ny nettside som gir prosjektet Heile Helgeland med sine 19 partnere en felles retning, et felles språk og et felles løft.
Bakgrunn
Heile Helgeland er et spleiselag mellom offentlige og private aktører som vil vise at Helgeland ikke bare er et fint sted å vokse opp – men et jækla bra sted å komme tilbake til. Prosjektleder er Kunnskapsparken Helgeland.
Vi utviklet en merkevareplattform som skulle tydeliggjøre hva Heile Helgeland står for, og fulgte deretter opp med design og utvikling av ny nettside.
Leveransen
Merkevareplattformen definerer hva Heile Helgeland skal være og hvordan de skal høres ut.
Arbeidet omfattet:
-Kjernefortelling, visjon og verdier
-Kundeløfter, posisjon og tone of voice
-Kommunikasjonsstrategi og målgrupper
Alt bygget rundt en kjerneidé: Heilhjerta. Et ord som rommer både drivkraften og ærligheten som kjennetegner Helgeland.
“Vi pynter ikke på virkeligheten. Helgeland er vakkert og utfordrende, raust og krevende. Vi viser det som det er, for det er mer enn bra nok.”
Resultat
Heile Helgeland står nå med et solid strategisk og digitalt fundament for videre arbeid med rekruttering og synlighet.
Merkevaren er handlekraftig, ærlig og inkluderende – akkurat som folket den representerer.