Da Rana kommune og Eldres borettslag ønsket å sette søkelys på Hauknes Omsorgsboliger for å selge ledige leiligheter, fikk vi i Ikke A4 oppdraget med å formidle alt det gode dette tilbudet representerer.
Målet var å skape oppmerksomhet, vekke interesse og vise hvor mye disse boligene kan bety ved å gi et tryggere og enklere liv for eldre og deres pårørende.
Hva vi gjorde:
Strategi og målgruppeforståelse:
Vi startet med å forstå hvem vi skulle nå ut til – i hovedsak eldre som vurderer omsorgsbolig, deres familier og pårørende. Deretter utviklet vi en kommunikasjonsstrategi som løftet fram trygghet, tilhørighet og muligheten for å skape det gode liv på Hauknes, der alt de trenger å tenke på er hvor godstolen skal stå (farvel til snøskuffa!)
Historiefortelling:
Gjennom tekst og visuelle virkemidler fortalte vi historien om Hauknes omsorgsboliger. Vi fokuserte på både de praktiske fordelene med å bo i omsorgsbolig på Hauknes, kontra stor enebolig, og den varme atmosfæren der.
Markedskampanje:
Facebook-annonser og avis-annonser: Vi laget målrettede innlegg med en personlig og folkelig tone som fanget oppmerksomheten til både eldre og pårørende.
Landingsside: Dette er en side der du finner all informasjon du trenger om boligene, inkludert fasiliteter, beliggenhet og kontaktmuligheter. Hit ble annonsene linket til.
Brosjyre: Informativ og innbydende brosjyre som formidler trygghet og livskvalitet på en enkel og visuell måte.
Prospekt: «Kjedelig» info gjort innbydende visuelt med koselige bilder fra leilighet og området rundt.
Bilder: Boligfoto levert av Vaajmoe Bolig fra en av de ledige leilighetene, som viser hvor fint det kan være å bo på Hauknes.
Informasjonsmøte: Vi anbefalte kunden å invitere til et informasjonsmøte/ visning, der folk kunne komme og se omsorgsboligene uforpliktende. Her lagde vi tekst til Facebook-arrangement, plakater og flyers med tydelig budskap.
Effektmåling:
Vi fulgte opp kampanjen for å se hva som fungerte best, og justerte deretter for å få mest mulig ut av innsatsen.
Resultatet:
Dette ble en kampanje som skapte engasjement, vekket interesse og formidlet verdien av omsorgsboligene på Hauknes. Det ble salg, og mange viste sin interesse. Gjennom tydelig kommunikasjon og godt innhold klarte vi, gjennom godt samarbeid med kunden, å synliggjøre hvorfor dette er et trygt og godt valg for eldre som ønsker å bo selvstendig, men med trygghet i nærheten.